Všeobecné obchodní podmínky
(dále jen „VOP“)
Ve VOP najdete všechny důležité́ právní́ informace tykající́ se
prodeje a poskytování produktů prostřednictvím webových stránek www.hankazlatnikova.cz. VOP obsahují informace,
které́ potřebujete mít k dispozici před tím, než̌ kliknete na objednávací́ tlačítko. Obsahují i tzv. sdělení́ před
uzavřením smlouvy ve smyslu § 1820 občanského zákoníku. Před vlastním uzavřením smlouvy projevujete svůj souhlas s VOP
zaškrtnutím příslušného okénka v závěru objednávkového formuláře. VOP se tím stanou součástí uzavřené
smlouvy. Přečtěte si je proto, prosím, pečlivě. Děkujeme za Váš čas, který jejich pročtení věnujete.
OBSAH VOP:
I. DŮLEŽITÉ POJMY, INSTITUTY A OSOBY
II. SDĚLENÍ PRO SPOTŘEBITELE PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY
III.
OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
IV. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
V. DODACÍ PODMÍNKY
VI. ÚDAJE O FUNKČNOSTI,
KOMPATIBILITĚ A INTEROPERABILITĚ DIGITÁLNÍHO OBSAHU A JEHO AKTUALIZACÍCH, UŽIVATELSKÝ ÚČET, AUTORSKÁ
PRÁVA
VII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
VIII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
IX. SPOTŘEBITELSKÉ RECENZE
X.
ZÁVĚREM
DŮLEŽITÉ POJMY, INSTITUTY A OSOBY
1. Web: Webem pro účely těchto VOP rozumíme webové stránky
www.hankazlatnikova.cz
2. Zboží: Zbožím jsou fyzické produky (např. knihy, apod.)
3. Digitální obsah: Jedná se
o produkty v digitální (elektronické podobě). Mohou to být e-booky (elektronické knihy, jídelníčky na míru).
4.
Produkty: Pokud ve VOP píšeme o Produktech, myslíme tím jak Zboží, tak Digitální obsah. Pokud se některá
ustanovení VOP vztahují pouze ke Zboží nebo pouze k Digitálnímu obsahu (případně jen některému Digitálnímu
obsahu), používáme v textu tyto pojmy samostatně.
6. Prodávající:
Je fyzická osoba, která prodává Produkty
nabízené na Webu.
Prodávající je:
Hana Zlatníková zapsaná v živnostenském rejstříku Městského úřadu Blansko
Sídlo: Svitavská 271, 679 02 Ráječko
IČ: 04331001
Email: h.zlatnikova@centrum.cz
Telefon: 603489053
Web: www.hankazlatnikova.cz
Adresa pro doručování je shodná s adresou sídla. Na uvedeném e-mailu jsme Vám
k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.
Pojem Prodávající
používáme i jako označení Poskytovatele. Jak se dočtete níže, můžeme spolu uzavřít 2 různé typy smluv,
podle toho, jestli od nás kupujete Zboží (pak jde o kupní smlouvu a zákonem jsme označeni jako „prodávající“)
nebo Digitální obsah (pak jde o smlouvu o poskytnutí digitálního obsahu a zákon nás označuje jako
„poskytovatele“). Pro zjednodušení tedy ve VOP užíváme pro oba případy pouze označení „Prodávající“.
Pokud
je v textu VOP uvedeno „My“, „Nás“, „Naše“ apod., myslí se tím vždy Prodávající.
7. Kupující: Kupujícím je
ten, kdo s námi jako Prodávajícím prostřednictvím Webu uzavře kupní smlouvu, kterou koupí Zboží. Pojem
Kupující používáme i pro označení osoby, které na základě smlouvy o poskytnutí digitálního obsahu poskytneme
Digitální obsah. Zákon tuto osobu označuje jako „uživatele“. Pro zjednodušení ovšem v textu VOP i tuto osobu
označujeme jako „Kupující“. Kupujícím může být jak spotřebitel, tak podnikatel nebo nepodnikající právnická
osoba (například spolek).
Pokud je v textu VOP uvedeno „Vy“, „Vás“, „Vaše“ apod., myslí se tím vždy Kupující.
8.
Spotřebitel: Spotřebitelem se podle platných právních předpisů rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci
své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky
uvedete IČO, prohlašujete tím, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel. Dopad to má
především na možnost odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodů a na nároky z odpovědnosti za vady
a vyřizování reklamací.
9. Kupní smlouva: Na prodej Zboží je mezi námi jako Prodávajícím a Vámi jako
Kupujícím uzavírána Kupní smlouva.
10. Smlouva o poskytování digitálního obsahu: Tato smlouva se používá pro
prodej a poskytování Digitálního obsahu.
11. Smlouva: Pokud je v dalším textu používán pojem „Smlouva“, myslí
se tím jak Kupní smlouva, tak Smlouva o poskytování digitálního obsahu. Pokud se některá ustanovení VOP týkají
jen jednoho z těchto dvou typů smluv, uvádíme tuto jednu konkrétní smlouvu. Proces uzavírání Smlouvy
prostřednictvím webového rozhraní je popsán podrobně v těchto VOP. Smlouva je uzavírána v českém jazyce,
archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena Vaší objednávkou
(vyplněným objednávkovým formulářem), a jejím přijetím z naší strany a těmito VOP. O uzavření Smlouvy Vám
zašleme e-mailem písemné potvrzení.
12. Smlouva uzavřená distančním způsobem: Jedná se o Smlouvu, která je
uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat,
neboť k jejímu uzavření využíváme Web a e-mail. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku
(zejména náklady na internetové připojení) si jako Kupující hradíte sami a neliší se od běžné sazby
účtované Vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně
souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
13. Spotřebitelská smlouva: Je to Smlouva, ve které jako
Kupující vystupuje spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní
kupující. Pokud se některé právo týká pouze Spotřebitele, je to v těchto VOP výslovně uvedeno (tj. místo
„Kupující“ je uvedeno „Spotřebitel“).
14. Závaznost VOP: V závěru objednávkového formuláře, ještě před
odesláním objednávky, dáváte svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného políčka. Tím se VOP stávají
součástí Smlouvy a jsou jak pro nás, tak pro Vás závazné.
15. Rozhodné právní předpisy: Jsou to platné
právní předpisy, které se použijí na Smlouvu a vztah mezi námi z této smlouvy vzniklý. Jedná se zejména
zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších právních předpisů (dále též jen „NOZ“) a v
případech, kdy je Kupujícím spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění
pozdějších právních předpisů. Pokud je v tomto textu na konkrétní §§ právních předpisů odkazováno,
můžete si kliknutím zobrazit přímo jejich aktuální znění.
II. SDĚLENÍ PRO SPOTŘEBITELE PŘED UZAVŘENÍM
SMLOUVY
Jedná se o shrnutí informací dle § 1820 NOZ, které máme uvedené na Webu a podle NOZ jsme povinni Vám je
poskytnout i v textové podobě (a za tu se pro tyto účely pouhé uvedení na webu nepovažuje).
1. Údaje o hlavních
vlastnostech Zboží a Digitálního obsahu jsou vždy uvedené přímo v popisu daného Produktu na Webu. Kliknutím
na jednotlivé položky, resp. prodejní stránky jednotlivých Produktů se Vám zobrazí podrobný popis, včetně
například možnosti nebo nemožnosti pořídit Produkt na splátky. Věnujte proto, prosím, popisu Produktu svoji
pozornost a v případě nejasností nás kontaktujte ještě před objednáním Produktu.
2. Údaje o naší
totožnosti, adresa sídla, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty jsme již uvedli výše,
v čl. I. odst. 6 VOP.
3. Cena Produktů je vždy uvedená v jejich popisu. U Digitálního obsahu je to cena konečná,
u Zboží se připočítává cena za dopravu (s výjimkou případů, kdy je Zboží zasíláno v rámci akce
poštovné zdarma – o tomto jste rovněž vždy informováni přímo na prodejní stránce). V rekapitulaci objednávky
v objednávkovém formuláři je uvedena celková cena za všechny objednané Produkty, včetně daně z přidané
hodnoty a včetně nákladů na dopravu (pokud objednáváte i Zboží).
4. Produkty lze hradit klasickým bankovním
převodem nebo rychlým on-line bankovním převodem prostřednictvím bank uvedených v objednávkovém formuláři
nebo on-line platební kartou VISA, VISA elektron, MasterCard, Maestro prostřednictvím platební brány GOPAY.
5.
Zboží je dodáváno do 10 dnů od zaplacení kupní ceny, Digitální obsah je dodán ve lhůtě uvedené v popisu
na Webu. Tedy u e-booků do 3 dnů od zaplacení kupní ceny.
6. Spotřebitel může odstoupit od Kupní smlouvy během
14 dní od převzetí Zboží. Od Smlouvy o poskytování digitálního obsahu může Spotřebitel odstoupit během 14
dní od uzavření této smlouvy u e-booku. K odstoupení lze využít vzorový formulář, který tvoří přílohu VOP
anebo odstoupit jakoukoli jinou formou tak, aby bylo zřejmé, od jaké Smlouvy Spotřebitel odstupuje a jakého
Produktu se odstoupení týká.
7. V případě odstoupení od Kupní smlouvy nese (platí) Spotřebitel náklady
na vrácení Zboží Prodávajícímu.
8. Spotřebitel má právo reklamovat vadný Produkt a tím uplatnit svá práva
z vadného plnění. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VII. VOP.
9. Údaje o funkčnosti, kompatibilitě
a interoperabilitě podle § 1811 odst. 2 písm. h) a i) NOZ: Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste
měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu pdf.
Pro stažení e-booku z webové stránky je potřeba mít k dispozici i funkční připojení k internetu a zpravidla
i stažené aktualizace prohlížeče nebo programu, ve kterém e-book budete otevírat. Neodpovídáme za nedostupnost
obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených
aktualizací. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků
serveru. U on-line kurzů a programů Vám zřizujeme uživatelský účet. K přehrání obsahu je dle charakteru
jednotlivých materiálů (pdf, videa, audio) rovněž nutné mít funkční připojení a aktualizovaný software
a prohlížeč pro zobrazení/přehrání obsahu. Ani v tomto případě pak neodpovídáme za nedostupnost obsahu
v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací
nebo krátkodobé nedostupnosti v případě údržby dat nebo výpadků serveru.
10. Vyřizování stížností, orgány
dohledu a státního dozoru: Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či naší činnosti nějakou stížnost,
kontaktujte nás prosím na e-mailu h.zlatnikova@centrum.cz. Podnikáme na základě živnostenského oprávnění,
proto kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad. Dohled nad dodržováním předpisů o ochraně
spotřebitelů provádí především Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů
dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
11.
Mimosoudní vyřizování sporů spotřebitelů: Pokud mezi Prodávajícím a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému
sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR,
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny na stránkách
České obchodní inspekce: www.coi.cz, www.adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž
platformu pro řešení sporů on-line, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
III. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
1. Objednávání Produktů probíhá
pouze přes Web, a to konkrétně vyplněním a odesláním objednávkového formuláře. Věnujte prosím popisu
Produktů svoji pozornost a v případě, že budete mít nejasnosti, neváhejte nás ještě před koupí kontaktovat
s Vašimi doplňujícími dotazy.
2. Prezentace Produktů uvedená na Webu je informativního charakteru. Jako
Prodávající nejsme povinni uzavřít Smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.
3. V objednávkovém
formuláři jako Kupující vyplníte jméno, příjmení nebo firmu, popř. IČ, DIČ, informace o objednávaném
Produktu (kliknutím na vybranou položku, například konkrétní e-book a uvedením počtu/množství objednávaného
Produktu, případně i varianty Produktu, je-li jich nabízeno více), fakturační adresu a dodací adresu (je-li
odlišná a je-li objednáváno Zboží), e-mail (na něj Vám zašleme potvrzení přijetí objednávky a slouží i pro
další komunikaci týkající se objednávky, telefonní kontakt (abychom Vás mohli kontaktovat při dodání Zboží)
a vyberete způsob úhrady a způsob doručení (v případě Zboží). Před odesláním objednávky máte možnost
zadané údaje zkontrolovat a případně ještě opravit. Objednávku odešlete kliknutím na objednávací tlačítko
pod objednávkou. Tím se současně zavazujete k platbě za objednané Produkty. Odesláním objednávky je Smlouva
uzavřena.
4. O přijetí e-mailu s Vaší objednávkou Vás budeme informovat e-mailem zaslaným na Váš e-mail
vyplněný při objednávce. Součástí tohoto e-mailu je i zálohová faktura.
5. Pokud už dojde k uzavření Smlouvy,
jakékoli změny uzavřené Smlouvy jsou možné jen na základě dohody mezi námi, případně můžete od Smlouvy
odstoupit, pokud to zákon nebo tyto VOP umožňují.
6. V pochybnostech Vás můžeme kontaktovat za účelem
ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, takovou objednávkou se nadále
nezabýváme.
7. Objednávat Produkty na Webu je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Upozorňujeme, že
výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti E-shopu v důsledku nutné údržby webu anebo v důsledku
okolností, za které neodpovídáme, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.
8. Vlastnické právo ke
Zboží na Vás jako Kupujícího přechází v okamžiku, kdy jsou splněny obě následující podmínky – je uhrazena
celá kupní cena a Zboží jste převzali.
IV. CENA PRODUKTŮ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Cena Produktů: Cena je
uvedena přímo u každého Produktu v jeho popisu na Webu. Prodávající není plátce daně z přidané hodnoty. Cena
je platná po celou dobu, kdy je na Webu uvedena. K ceně Zboží je připočítáváno dopravné (viz podrobněji
článek V. těchto VOP). U Digitálních obsahu žádné dopravné není. Konečná kalkulovaná cena uvedená
v souhrnu objednávky (tj. předtím, než kliknete na objednávací tlačítko) je již uvedena včetně dopravného
(je-li součástí objednávky Zboží). Na prodejních stránkách jednotlivých Produktů je uvedena cena v Kč.
Máte-li slevový kód, po jeho uplatnění zadáním do příslušného políčka objednávkového formuláře se Vám
zobrazí cena po slevě (teda ta, kterou díky slevovému kódu budete hradit a která je nižší než cena běžná,
bez slevy).
2. Sjednaná cena a případné chyby v uvedené ceně: Sjednanou cenou je cena uvedená u Produktu
v okamžiku odeslání Vaší objednávky. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na Webu (tím je myšlen
především překlep, chyba při zadávání ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsme
povinni Vám za takovou zjevně chybné cenu Produkt dodat, a to ani v případě, že došlo k uzavření Smlouvy.
V případě, že by již došlo z Vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsme oprávněni od Smlouvy
odstoupit a uhrazenou částku Vám v tom případě vrátíme.
3. Dodání Produktu až po zaplacení: Není-li mezi
námi výslovně ujednáno jinak, jsme povinni Vám Produkt dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny. Výjimkou
je zejména prodej Produktu s možností uhradit cenu ve splátkách – tato možnost je vždy uvedena, včetně
podmínek, na prodejní stránce Produktu.
4. Možnosti úhrady kupní ceny:
Bezhotovostně online platební kartou
5.
Splatnost kupní ceny: Kupní cena je splatná do 14 dní od uzavření Smlouvy, není-li v popisu Produktu uvedeno
jinak. Datum splatnosti je uvedené na faktuře. V případě úhrady klasickým bankovním převodem je kupní cena
zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na náš bankovní účet. Ustanovení § 2119 odst. 1
NOZ se nepoužije.
V. DODACÍ PODMÍNKY:
A. DODACÍ PODMÍNKY ZBOŽÍ:
A.1. Možnosti dodání: Knihy a jiné fyzické
produkty v České republice dodáváme prostřednictvím společnosti Zásilkovna, s.r.o. na Vámi uvedenou
doručovací adresu nebo na Vámi vybrané výdejní místo. Při převzetí zásilky si, prosím, vždy zkontrolujte
neporušenost obalu, a pokud zjistíte nedostatky, uplatněte je ihned u přepravce a kontaktujte nás (podrobnosti
níže v článku VIII. o uplatňování reklamace). Odmítnutí zásilky s poškozeným obalem se nepovažuje
za bezdůvodné odmítnutí převzetí zásilky. Naopak, pokud podpisem dodacího listu nebo soupisu balíků přepravce
nebo obdobného dokumentu stvrdíte převzetí zásilky, máme možnost následnou reklamaci Zboží z důvodu porušení
celistvosti obalu zamítnout, pokud se Vám nepodaří prokázat, že opravdu k takovému poškození došlo.
A.2.
Dodací lhůta: Zboží dodáme do 10 pracovních dní od uhrazení kupní ceny. Zpravidla je to ale lhůta kratší.
O expedici a předpokládané době dodání obdržíte informaci na Váš e-mail a od přepravce (Zásilkovny s.r.o.)
email nebo SMS na telefonní kontakt zadaný v objednávce. Pokud by Zboží nebylo možné v uvedených lhůtách
dodat, budeme Vás kontaktovat, abychom domluvili další postup a pokud se nedohodneme na dodání v pozdější
lhůtě, můžete jak Vy, tak my od Smlouvy odstoupit. Odstoupení je pak účinné okamžikem, kdy je doručeno druhé
straně Smlouvy v písemné formě poštou nebo e-mailem.
A.3. Náklady na dopravu (přepravné): Výše ceny
za dodání Zboží závisí na tom, zda je zasíláno v rámci České republiky (a na adresu nebo na výdejní místo)
anebo do jiného státu a je uvedena na webovém rozhraní a vidíte ji přímo v objednávkovém formuláři.
A.4.
Důležité upozornění k doručování a převzetí Produktů: S přípravou Zboží k expedici i s doručováním nám
vznikají náklady. Pokud si tedy po objednání svůj zájem rozmyslíte a víte, že Zboží již nechcete, dejte nám
o tom co nejdříve vědět, ať zásilku zbytečně neodesíláme. Pokud se tak rozhodnete až po uzavření Smlouvy
a zvlášť poté, co již jsme Vás informovali o předání přepravci, pak je-li možné dle těchto VOP nebo zákona
odstoupit od Smlouvy, pošlete na náš e-mail odstoupení od Smlouvy. Pokud byste totiž pouze bezdůvodně odmítli
převzít zásilku od přepravce, nepovažuje se v takovém případě naše povinnost dodat Zboží za nesplněnou
a není považována ani za odstoupení od Smlouvy z Vaší strany, tj. nevzniká nám automaticky povinnost Vám (ani
když jste Spotřebitel) vrátit peníze za Zboží, které odmítnete bez dalšího od přepravce převzít.
V případě, že byste zásilku bezdůvodně odmítli převzít, máme nárok na náhradu nákladů spojených s jejím
dodáním a uskladněním, jakož i dalších nákladů, které nám zdůvodu nepřevzetí zásilky vzniknou. Při
bezdůvodném odmítnutí převzetí zásilky z Vaší strany máme rovněž možnost od Smlouvy odstoupit, zasláním
písemného odstoupení na Váš e-mail nebo adresu.
B. DODACÍ PODMÍNKY PRO DIGITÁLNÍ OBSAH:
B.1. Možnosti
dodání: Při koupi e-booku bude digitální obsah ve formátu pdf nebo obdobném dodán po zaplacení kupní ceny
na e-mail uvedený v objednávce, a to jako příloha e-mailové zprávy nebo zasláním odkazu, na kterém je obsah
možno stáhnout či otevřít. B.2. Dodací lhůta: E-book bude dodán do 3 dnů poté, kdy bude platba připsána
na náš bankovní účet, resp. uskutečněna on-line platba. B.3. Náklady na dopravu (přepravné): U Digitálního
obsahu tyto náklady nevznikají.
VI. ÚDAJE O FUNKČNOSTI, KOMPATIBILITĚ A INTEROPERABILITĚ DIGITÁLNÍHO OBSAHU
A JEHO AKTUALIZACÍCH, UŽIVATELSKÝ ÚCČET, AUTORSKÁ PRÁVA
1. Pokud jste si zakoupili e-book, pak tento digitální
obsah zasíláme pouze Vám jako Kupujícímu, na Váš e-mail, případně zpřístupněním adresy webové stránky,
kde je obsah umístěn. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové
a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu pdf. Pro stažení e-booku z webové
stránky je potřeba mít k dispozici i funkční připojení k internetu a zpravidla i stažené aktualizace
prohlížeče nebo programu, ve kterém e-book budete otevírat. Neodpovídáme za nedostupnost obsahu v případě
nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací. Může se
stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru. U on-line
kurzů a programů Vám zřizujeme uživatelský účet. K přehrání jeho obsahu je dle charakteru jednotlivých
materiálů (pdf, videa, audio) rovněž nutné mít funkční připojení a aktualizovaný software a prohlížeč pro
zobrazení/přehrání obsahu. Ani v tomto případě pak neodpovídáme za nedostupnost obsahu v případě
nefunkčnosti či pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací nebo
krátkodobé nedostupnosti v případě údržby dat nebo výpadků serveru.
2. Digitální obsah Vám poskytujeme
na dobu uvedenou u popisu produktu či individuální dohody, přičemž se zavazujeme, že i kdyby došlo k zániku
Prodávajícího (výmazu společnosti z obchodního rejstříku), budete mít Digitální obsah přístupný nejméně
1 rok od uzavření Smlouvy. Po dobu, na kterou je Digitální obsah poskytován, budete mít rovněž možnost
přístupu ke všem jeho aktualizacím, které po tu dobu budou provedeny. Tedy vždy přístup k nejaktuálnější
verzi daného on-line kurzu. U e-booku Vám zašleme jeho nejaktuálnější verzi existující v době uzavření
Smlouvy. E-book je poskytován jako jednorázové plnění.
3. Produkty jsou vytvořeny s využitím znalostí,
zkušeností a roků praxe autora. Jedná se o návody a doporučení a záleží jen na vás, jak je v praxi použijete
a jakou péči a úsilí budete věnovat uvádění těchto informací do praxe. Proto nemůžeme ani my ani autor
odpovídat za to, jakých konkrétních výsledků na základě Produktů sami dosáhnete a jaké konkrétní kroky
podniknete. Výslovně upozorňujeme i na to, že úspěch závisí nejen na znalostech získaných prostřednictvím
našich Produktů, ale i na dalších faktorech, včetně Vašich schopností, situace na trhu.
Autorská práva:
Veškeré naše Produkty jsou chráněny autorským právem a není možné je ani jejich obsah bez našeho
předchozího výslovného písemného souhlasu dále šířit nebo umožnit jeho užití dalším osobám. Výjimkou
jsou pouze případy, kdy tak stanoví přímo zákon nebo přímo použitelný předpis (nařízení) Evropské unie.
Porušení autorských práv je postižitelné nejen podle autorského zákona, ale může jít i o trestný čin. Pokud
jde o Digitální obsah, pak k němu poskytujeme Kupujícímu licenci k jejich užívání pro vlastní potřebu na dobu
neurčitou, počínaje jejich doručením po řádné úhradě celé kupní ceny anebo řádné úhrady první sjednané
splátky kupní ceny. Dojde-li k porušení autorských práv anebo pravidel pro užívání uživatelského účtu
(uvedených v předchozím odstavci) nebo k odstoupení od Smlouvy, poskytnutá licence se okamžikem takového
porušení či účinností odstoupení ruší, neujednáme-li výslovně písemně jinak. Licence neopravňuje
Kupujícího k poskytování Digitálního obsahu dalším osobám, jeho dalšímu šíření anebo využívání pro
výdělečné účely formou výuky/předávání získaných informací a postupů za úplatu dalším osobám. Pokud
byste chtěli použít citace z našich Produktů, nad rámec tzv. zákonné licence, kontaktujte nás předem
a domluvíme spolu možnosti takového použití.
Duševní vlastnictví. Smluvní strany uzavírají tuto Smlouvu za účelem
předávání jedinečného know-how Poskytovatele v oblasti výživového poradenství (dále jen „Obsah“), který je duševním
vlastnictvím Poskytovatele ve smyslu ust. zák. čj. 121/2000 Sb., o autorském právu. Objednatel v plném rozsahu uznává
práva poskytovatele na duševní vlastnictví a zavazuje se používat jej pouze ve stanoveném rozsahu, tzn. výhradně pro své
osobní účely a v rámci svého osobního podnikání.
Objednatel se zavazuje, že bude zachovávat mlčenlivost a žádný Obsah
získaný v souvislosti s poskytováním Služeb podle této Smlouvy a VOP neposkytne žádné další osobě, ani jej nebude
využívat v rámci jakékoli podnikatelské činnosti fyzické či právnické osoby odlišné od Objednatele.
Povinnost
Objednatele chránit duševní vlastnictví Poskytovatele i závazek neposkytnout a nezpřístupnit Obsah jakékoli další osobě
platí i po ukončení platnosti této Smlouvy.
Povinnost mlčenlivosti. Pokud jde o poskytované Služby podle této Smlouvy,
smluvní strany mohou získat přístup k informacím, které se považují smluvními stranami za důvěrné nebo tvořící součást
obchodního tajemství smluvních stran (dále také jako „Důvěrné informace“).
Důvěrné informace. Za Důvěrné informace podle
této Smlouvy se považují všechny informace, skutečnosti, údaje a zkušenosti, osobní, technické, provozní, ekonomické
nebo jiné informace smluvních stran, bez ohledu na způsob jejich zachycení (např. v počítačově čitelném formátu, písemné
podobě, v nákresech nebo vzorcích, verbálně nebo pozorováním), které se vztahují k předmětu Služby, na jejichž utajení
mají smluvní strany zájem a ke kterým si vzájemně umožnily přístup za účelem plnění této Smlouvy.
Nedůvěrné informace.
Informace se nepovažují za důvěrné, pokud se prokáže, že taková informace i) byla veřejně známou informací v době jejího
oznámení druhé smluvní straně, ii) se stala veřejně známou po jejím oznámení druhé smluvní straně, přičemž nedošlo
k porušení ustanovení této Smlouvy, iii) byla Klientem získána od třetí osoby, přičemž tato třetí osoba neporušila svou
povinnost mlčenlivosti nebo iv) byla jednotlivou smluvní stranou vyvinuta nezávisle, bez využití přijatých důvěrných
informací.
VII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Případy, kdy jako Spotřebitel můžete od Smlouvy odstoupit bez udání
důvodů – dodání Zboží: Spotřebitel má dle § 1829 NOZ právo od Smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní ode dne
převzetí Zboží. Pokud si objednal několik dodání několika částí, běží 14denní lhůta ode dne převzetí
poslední dodávky Zboží.
2. Případy, kdy jako Spotřebitel můžete/nemůžete od Smlouvy odstoupit bez udání
důvodů – dodání Digitálního obsahu: E-booky: Jako Spotřebitel máte právo od Smlouvy o poskytování
digitálního obsahu odstoupit ve lhůtě 14 dní od uzavření této smlouvy.
3. Postup při odstoupení od Smlouvy
bez uvedení důvodu:
Jsou-li splněny podmínky pro možnost odstoupit od Smlouvy, je nutné abyste ve 14denní lhůtě
uvedené v tomto článku v odst. 1 nebo 2. (resp. případně 7denní lhůtě uvedené v odst. 2.2. tohoto článku)
odeslali odstoupení e-mailem nebo poštou na naši adresu nebo jiným zřejmým způsobem odstoupili (např.
i zasláním SMS zprávy). Odstoupení můžete napsat (provést) úplně neformálně (ovšem musí být zřejmé, od
jaké Smlouvy odstupujete, případně jakého Produktu se týká, pokud by se netýkalo veškerých současně
zakoupených Produktů) anebo můžete vyplnit a poslat připravený formulář, který je přílohou VOP. V případě
použití vzorového formuláře Vám bez zbytečného odkladu potvrdíme jeho přijetí. Odstoupení nemusíte nijak
odůvodňovat.
Současně je nutné, pokud odstupujete od Smlouvy, kterou jste koupili Zboží, abyste nám nejpozději
do 14 dní od odstoupení od Smlouvy předali nebo na naši adresu odeslali zpět Zboží, které jste od nás obdrželi
dle Smlouvy a kterého se odstoupení týká. Při zasílání zvolte raději doporučenou zásilku, ale nezasílejte
Zboží na dobírku. Náklady na vrácení Zboží nesete sami. Zboží zašlete nepoškozené, včetně všech
součástí a příslušenstvím a případnými dárky, které jste spolu s nimi od nás obdrželi. V případě, že by
došlo Zboží poškozené, jsme oprávněni Vám vrátit jen takovou částku kupní ceny, která odpovídá rozdílu
mezi cenou bezvadného Zboží a Zboží poškozeného.
K odstoupení, prosím, připojte kopii dokladu o platbě,
fakturu či dodací list nebo jiný doklad či důkaz k prokázání, že se jedná o Produkty u nás zakoupené ve
lhůtě 14 dnů před odstoupením od Smlouvy. Výrazně tím urychlíte vyřízení celé záležitosti. Samotné
nepředložení těchto dokladů ovšem nebrání vyřízení Vašeho odstoupení od Smlouvy. Pokud jste již dříve
tyto údaje nezaslali v samostatném oznámení o odstoupení od Smlouvy (např. vyplněním ve vzorovém formuláři),
připojte, prosím, i údaj o volbě způsobu vrácení peněz, pokud je nechcete vrátit stejným způsobem, jako jste
platbu hradili.
4. Vrácení peněz: Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy Vám vrátíme peníze, které jsme
od Vás přijali jako platbu za Produkty, u Zboží včetně nákladů na dopravu (myšleno dopravu Zboží od nás
k Vám). U Zboží však nejsme povinni Vám peníze vrátit dříve, než nám Zboží předáte zpět anebo
prokážete, že jste nám jej zpět odeslali. Peníze Vám vrátíme stejným způsobem, jakým jste nám je uhradili,
leda byste souhlasili s jiným způsobem platby, se kterým by pro Vás nebyly spojeny další náklady. Jen
připomínáme, že institut odstoupení od smlouvy bez udání důvodů slouží jako alternativa prohlédnutí Zboží
v „kamenném obchodě“. Tedy abyste měli možnost zjistit, jestli jste si objednali Zboží, jaké jste chtěli.
Neslouží k tomu, aby bylo Zboží používáno a docházelo ke snižování jeho hodnoty.
4. Nesplnění podmínek pro
odstoupení od Smlouvy bez udání důvodů: Pokud by v konkrétním případě došlo k tomu, že by Kupující
odstupoval od Smlouvy s odkazem na možnost odstoupit bez udání důvodů, ale přitom by některá z podmínek
splněná nebyla (např. by bylo odstoupení učiněno později než ve 14denní lhůtě nebo by nešlo
o Spotřebitele), Kupujícího o této nemožnosti bez odkladu vyrozumíme. Peníze v takovém případě Kupujícímu
vrátit nemůžeme. Naopak pokud by šlo o Zboží, pak Kupujícím v rámci odstoupení zaslané Zboží obratem
vrátíme na doručovací adresu. Upozorňujeme, že pokud by se Vás taková situace týkala a zpět zaslané Zboží
byste nepřevzali, necháme je ještě měsíc po neúspěšném pokusu o doručení u nás uskladněné. Po tuto dobu
budete mít možnost si Zboží na vlastní náklady vyzvednout. Pokud tak neučiníte, bez dalšího upozornění
Zboží (je-li to možné) prodáme a výtěžek z prodeje po odečtení nákladů Vám zašleme. Není-li prodej
možný, Zboží místo prodeje zlikvidujeme.
5. Odstoupení od Smlouvy v ostatních případech, zrušení Smlouvy:
V
případě, že by z Vaší strany nedošlo k úhradě celé ceny ani do 10 dnů po její splatnosti, Smlouva se
uplynutím této lhůty ruší. V případě, že jsme od Vás před tím obdrželi částečnou platbu na kupní cenu,
vrátíme Vám ji do 14 dnů od zrušení Smlouvy, nebude-li mezi námi výslovně dohodnuto jinak. Ujednání tohoto
odstavce se netýká Produktů, u kterých jste si zvolili platbu kupní ceny ve splátkách.
Jak Vy jako Kupující,
tak my jako Prodávající jsme dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem nebo
uvedených v těchto VOP.
V případě odstoupení od Smlouvy, kterou byly koupeny on-line kurzy či programy jsme
okamžikem účinnosti odstoupení vždy oprávněni i bez předchozího upozornění pozastavit nebo zrušit přístup
do Vašeho uživatelského účtu a k zakoupeným on-line programům, kterých se odstoupení týká.
6. Vrácení
dárku poskytnutého k uhrazené objednávce:
Je-li vám společně s Produktem poskytnut dárek, je darovací smlouva
mezi námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy z Vaší strany bez uvedení
důvodů, pozbývá darovací smlouva účinnost a jste povinni nám poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od
odstoupení od Smlouvy vrátit.
VIII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
1. Důležité paragrafy, podle
kterých se při reklamaci postupuje: Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním
i předpisů. Jde zejména o ustanovení § 1914 až 1925. U Zboží ustanovení § 2099 až 2112 pro ne-Spotřebitele
a pro Spotřebitele pak § 2158 až 2160. U Digitálního obsahu pak ustanovení § 2389a až 2389f a pro Spotřebitele
i § 2389g až 2389s.
2. Vady, za které neseme odpovědnost u Zboží: Jako Prodávající Vám odpovídáme za to, že
Zboží při převzetí nemá vady. Odpovídáme tedy za vady, které má Zboží v okamžiku jeho převzetí, a to i v
případě, že se vada projeví až po převzetí, nejpozději však ve lhůtě 2 let od převzetí Zboží. Jste-li
Spotřebitelem, pak v případě, že se vada u Zboží projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že Zboží
bylo vadné již při převzetí. Jako Spotřebitel můžete vadu, za kterou odpovídáme, reklamovat (uplatnit práva
z vadného plnění) v obecné 3 leté promlčecí lhůtě. Ostatní Kupující musí vadu reklamovat bez zbytečného
odkladu poté, co ji mohli při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let
po odevzdání Zboží (jde-li o vadu skrytou).
3. Jaké nároky můžete v případě vady na Zboží požadovat?
A.
Pokud jste Spotřebitel:
· můžete požadovat odstranění vady, a to buď opravou anebo dodáním nového Zboží,
pokud Vámi zvolený způsob odstranění vady není nepřiměřeně nákladný ve srovnání s druhým způsobem anebo
nemožný
V případě, že bychom vadu odmítli odstranit nebo jí neodstranili řádně nebo by se vada vyskytla
opakovaně nebo je vada podstatným porušením smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste
Zboží nechtěli koupit) nebo by z našeho prohlášení či chování bylo zřejmé, že vadu v přiměřené době
nebo bez zbytečných obtíží pro Spotřebitele neodstraníme, pak můžete jako spotřebitel požadovat:
·
přiměřenou slevu nebo
· odstoupit od Smlouvy.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Zboží bez vady
a vadného Zboží, které Kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada Zboží nevýznamná; má se za to,
že vada není nevýznamná. Odstoupí-li Kupující od smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu
poté, co obdrží Zboží nebo co mu Kupující prokáže, že Zboží odeslal.
B. Pokud nejste Spotřebitel:
Je-li vada Zboží
podstatným porušením Smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste Zboží nechtěli koupit),
můžete volit mezi těmito nároky:
· odstranění vady opravou,
· dodání nového Zboží bez vad,
· přiměřená
sleva z kupní ceny,
· odstoupení od Smlouvy.
Volbu nároku je nutné nám sdělit bez zbytečného odkladu
po oznámení vady, jinak máte práva jen jako při nepodstatném porušení Smlouvy. Výjimkou jsou situace, kdy byste
požadovali odstranění vady, a My vadu neodstranili v přiměřené lhůtě anebo bychom Vám rovnou sdělili, že
vadu neopravíme. V takových případech můžete místo odstranění vady požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny
anebo odstoupit od Smlouvy.
Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, můžete volit mezi těmito nároky
·
odstranění vady opravou,
· přiměřená sleva z kupní ceny.
Pokud zvolíte odstranění vady a My bychom to
nezvládli včas anebo vadu odmítli opravit, můžete požadovat slevu z kupní ceny anebo od Smlouvy odstoupit.
Upozorňujeme, že dle NOZ není možné provedenou volbu nároku měnit bez Našeho souhlasu.
4. Kdy práva z vadného
plnění Kupujícímu (ani když je Spotřebitelem) nenáleží? Práva z vadného plnění Vám nenáleží:
· pokud
byste před převzetím Zboží věděli, že má vadu, anebo byste vadu sami způsobili,
· pokud by šlo o vady
způsobené nesprávným užíváním,
· u Zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena
ujednána,
· při opotřebení Zboží způsobené obvyklým užíváním
· u použitého Zboží na vadu
odpovídající míře používání nebo opotřebení, které věc měla v době, kdy jste ji převzali,
· vyplývá-li
to z povahy věci,
· při pozdním uplatnění reklamace.
5. Vady, za které neseme odpovědnost u Digitálního obsahu:
Jako Prodávající Vám odpovídáme za to, že Digitální obsah – e-book při zpřístupnění nemá vady. Pokud jde
o Spotřebitele, pak Digitální obsah má vady zejména, pokud neodpovídá ustanovení § 2389i NOZ. Spotřebiteli
odpovídáme za vady, které se projeví u e-booku do 2 let od jeho zpřístupnění. V případě, že se vada projeví
do 12 měsíců od zpřístupnění, má se za to, že Digitální obsah byl vadný již při zpřístupnění. Jako
Spotřebitel můžete vadu, za kterou odpovídáme, reklamovat (uplatnit práva z vadného plnění) v obecné 3 leté
promlčecí lhůtě. Ostatní Kupující musí vadu reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co ji mohli při
dostatečné péči zjistit.
6. Jaké nároky může Spotřebitel v případě vady Digitálního obsahu požadovat?
·
můžete požadovat odstranění vady, pokud to není nepřiměřeně nákladné anebo nemožné
V případě, že
bychom vadu odmítli odstranit nebo jí neodstranili řádně nebo by se vada projevila i po odstranění nebo je vada
podstatným porušením smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste Digitální obsah nechtěli
koupit) nebo by z našeho prohlášení či chování bylo zřejmé, že vadu v přiměřené době nebo bez
zbytečných obtíží pro Spotřebitele neodstraníme, pak můžete jako spotřebitel požadovat:
· přiměřenou slevu
nebo
· odstoupit od Smlouvy.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Digitálního obsahu bez vady a vadného
Digitálního obsahu, který byl uživateli poskytnut. Má-li být Digitální obsah poskytován po určitou dobu, zohlední se
doba, po kterou byl poskytován vadně; Kupujícímu náleží sleva i v případě, že odstoupí od Smlouvy. Kupující nemůže
odstoupit od smlouvy, je-li vada Digitálního obsahu nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
Je-li Kupujícím
u Digitálního obsahu jiná osoba než Spotřebitel, použijí se pro jeho nároky obdobně ustanovení odst. 3 bodu B. tohoto
článku
8. Uplatnění reklamace:
Reklamaci, prosím, uplatněte bez zbytečného odkladu. Pokud by předmětem reklamace měly
být nedoručené přístupové údaje k Digitálnímu obsahu, prosím, zkontrolujte nejprve složky „hromadná pošta“ nebo spam.
Uplatnit reklamaci lze i zasláním prosté zprávy e-mailem, ze které je patrné kdo, co a z jakého důvodu reklamuje a jak
navrhuje reklamaci vyřídit. Uvítáme, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované
závady a návrh řešení reklamace. Je-li to možné a účelné pro prokázání reklamované vady, připojte k reklamaci
i fotodokumentaci, případně jiný dokument nebo důkazní prostředek.
Prosíme, neposílejte nám Zboží zpět dříve, než nám
zašlete zprávu o reklamaci. Vyčkejte, než Vás budeme kontaktovat. Je totiž možné, že reklamaci vyřídíme již na základě
zaslané fotodokumentace a ani nebude nutné nám reklamované Zboží zasílat (například, pokud se domluvíme na poskytnutí
slevy).
Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, v krajních případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění
reklamace, pokud se výslovně nedohodneme na delší lhůtě. O uplatnění a vyřízení reklamace Vám poskytneme písemné
potvrzení. Je-li předmětem reklamace Digitální obsah, reklamaci vyřídíme v přiměřené době s přihlédnutím k povaze
digitálního obsahu a účelu, pro nějž je Spotřebitel požadoval. Jste-li Spotřebitel, pak Vás budeme v 30denní lhůtě
(resp. u Digitálního obsahu v přiměřené době) i informovat o vyřízení reklamace, a to na kontaktní e-mail uvedený
v potvrzení o převzetí reklamace. Leda byste nám poté sdělili pro účely této informace jiný kontaktní e-mail.
V potvrzení o vyřízení reklamace pro Spotřebitele v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele uvedeme potvrzení o datu
a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění
zamítnutí reklamace.
9. Vrácení zaplacené ceny a poskytnutí slevy při uznané reklamaci:
Uznáme-li reklamaci jako
oprávněnou a výsledkem má být sleva z již zaplacené ceny nebo vrácení zaplacené ceny, bude vrácení provedeno
stejným způsobem, jako jste hradili kupní cenu, a to nejpozději do 14 dnů od uznání reklamace, jde-li o Zboží
a do 14 dnů od uplatnění reklamace, jde-li o reklamaci Spotřebitele uplatněnou na poskytnutí Digitálního
obsahu.
IX. SPOTŘEBITELSKÉ RECENZE
1. Na Webu, prodejních stránkách, na našich profilech na sociálních
sítích i v mailové a obdobné komunikaci se Spotřebiteli zveřejňujeme reference na naše Produkty. Tyto reference
jsou vždy referencemi našich Kupujících a jsou zveřejněné s jejich souhlasem. Před zveřejněním reference
vždy ověřujeme, že jde o osobu, která si Produkt u nás zakoupila, a to kontrolou údajů v účetnictví (na
zaplacených fakturách). Případně jde o reference, které jsme obdrželi od našich Kupujících v rámci vyplnění
zpětné vazby – dotazníku zaslaného Kupujícímu po dodání Produktu. Dotazník je zasílaný přímo na kontaktní
mail uvedený v databázi Kupujících a je tak zajištěno, že taková reference pochází od Kupujícího.
X.
ZÁVĚREM
1. Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Prodávajícího a Kupujícího ze
smlouvy vyplývající.
2. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.
3. Tyto VOP jsou účinné od
1.1.2025
4. VOP jsme oprávněni jednostranně měnit. Rozhodující je však vždy závazné to znění, které bylo
účinné v době uzavření Smlouvy.